2 Kasım 2009 Pazartesi

EYVAH DOMUZ GRİBİ!


   BAŞA GELEN ÇEKİLİR Mİ?
    Haftalardır bütün haberlerde ve televizyon programlarında domuz gribiyle ilgili deli gibi yayınlanan yayınlardan eminim herkes bıkmıştır. Kabul etmeliyim, medya kamuoyu gündemini oluştururken işleri abartmıyor değil. İlk başlarda bilgi almak açısından yararlı bulsam da, artık haberleri izlemekten sıkıldım. Açıkcası, elle tutulur konular yerine 4 haftadır aynı haberleri aynı konular üzerinden işleyip duruyor ve bu durumu içinden daha da çıkılmaz hale getiriyor. Evet, karşı karşıya kaldığımız durumu hafife almayalım! Ama dört bir yandan da şu şehirde şu kadar domuz gribi burada  bu kadar domuz gribi, aşı ha geldi ha gelecek şu kadar kişi öldü kaldı haberlerine içimiz bayıldı. Kardeşim madem böyle birşey var ve milyonların öleceğinden bahsediyorsunuz o zaman acil durumu medyadan aynı şeyleri konuşarak değil de gerçekçi önlemlerle gösterseniz ya! Kabul ediyorum, artık paranoyak bir insanım. Mikrop bulaşacak diye ellerimi kullanamaz oldum. Niye mi? Medyaya kızsam da ben insanları anlamakta da güçlük çekiyorum. Örneğin, dışarda ağzı açık bir şekilde deli gibi hapşıran, öksüren, tıksıran insaları boğazlamak istiyorum! Ey sevgili basın bizi aptal yerine koyman demek ki bir işe yaramıyor. Demek insanlar kafalarına şu önlemleri alma yollarını hala sokamadılar! O zaman? Çözüm sözle anlatılamıyorsa uygulamaya geçme vakti gelmiştir. Bu noktadan sonra devlet sözde "aşı" getirmekle kalmamalı önlemlerini bir annenin çocuğuna uyguladığı biçimde almalıdır, derim ben. Nasıl mı? İnsanların, tutumlarını değiştirmeleri için kesinlikle onlara yeni bir alışkanlık kazandırılmalı! Örneğin, maliyeti belediyemiz için hiçbir şey denecek kadar az olan şu maskeleri en azından(!) otobüslerde millete takmaları için dağıtmak. Sürü psikolojisi sayesinde başarıya ulaşılabilir. Buradan özellikle büyükşehirler başta gelmek üzere bütün belediyelere sesleniyorum: LÜTFEN BU SOSYAL SORUMLULUĞU YERİNE GETİRİN! MİKROP YUVASI OTOBÜSLERDE MASKE TAKMAK ZORUNLU HALE GETİRİLSİN Kİ MASKE TAKIP KOMİK DURUMA DÜŞECEĞİNİ DÜŞÜNEN İNSANCIKLARDA BU DURUMDAN KURTULSUN! Otobüsleri dezenfekte etmekle bitmiyor bu işler...! Ortada bir gerçek var ki, her ne kadar panik yapıp paranoyakça davranmamamız gerekse de bu durumu hafife almamak gerekiyor. Ben inanıyorum ki bu olayların arkasında daha bir çok gerçek var bizden saklanan. Yüzyılın hastalıkları bitmez; kuş, domuz vs. Ne olursa olsun bunun üstesinden gelinebilir. Başa gelen çekilir deyip hiç birşey yapmamak olmaz. Tedbir bizden olsun da Takdir  "O'na" kalmış;)

0 yorum:

Yorum Gönder

Bu konu hakkında düşündükleriniz ve eklemek istedikleriniz nelerdir?